1. podnik Team Rally 2007 – Montek Rally
RZ1, RZ2, RZ3, Servis
První sekce se nejlépe povedla Radku Mrnuštíkovi se Škodou Fabia WRC 05, který reprezentuje Carlsbad Rally Team. Na druhého Tomáše Rýdla se stejným vozem držel náskok 3s a na třetího Michala Němce, který jede za tým Subaru s vozem Subaru Impreza WRC 03, téměř 4s. Němec na třetí rychlostní zkoušce porazil Pavla Chrastinu a díky nejrychlejšímu času se tak dostal na průběžné třetí místo. Chrastina s Fabií byl čtvrtý se ztrátou na Mrnuštíka necelých 8s. Pavel je nasazen za tým HSF. Páté místo průběžného pořadí připadlo Ivanu Šmidrkalovi s Imprezou WRC 03, jeho ztráta na prvního byla již 10s. Za ním se pak seřadili Tomáš Mikl z HSF s Fabií WRC 05, Jakub Vaněk z RT--WRC-- se stejným vozem. Do první desítky se protlačil i Pavel Steiner z Carlsbadu, který do soutěže odstartoval s vozem skupiny A8 a sice Lancií Deltou HF. Průběžně mu patřilo 8. místo. Deváté místo po první části soutěže pak patřilo Martinu Brůderovi, který bojuje za tým S.A.D.A.C. s vozem Peugeot 307 WRC. Na desáté místo se z šestého propadl Karel Kuncl z Generation Teamu, startující s vozem Škoda Octavia WRC EvoII.
Ve skupině produkčních vozů se po úvodních třech RZ na prvním místě usadil Rob Cranne s Evo9. Tento jezdec jedoucí v týmu SKR na RZ3 zajel neuvěřitelnou střelbu a nejrychlejším časem ve skupině se tak posunul z dvanáctého místa na místo první! O něco pomaleji zajel Tomáš Kolečkář se stejným vozem, který reprezentuje HSF. Druhým časem na RZ3 se však z místa jedenáctého posunul na druhé průběžného pořadí a s téměř shodným celkovým časem se dalo očekávat, že Kolečkář s Cranne předvedou ještě krásné souboje. Z druhého místa se musel odporoučet Marek David z Monteku, který seděl za volantem Subaru N12, avšak se špičkou držel těsný kontakt s odstupem na Cranneho necelé 2s. Na čtvrté místo se vyšvihl Lukáš Valenta jedoucí za tým ZM, na prvního už však ztratil 5s. Páté místo obsadil Jirka Kopic a o jedno místo si polepšil Martin Bujáček, který na Cranneho ztrácel už téměř 11s. Do desítky se ještě protlačili Martin Šulan, Jarda Cheníček, Lukáš Koller a Mojmír Lehocký. Krom Davida tak Top 10 v enkách obsadily vozy Mitsubishi Motors.
V předohrabkách se zatím dařilo nejlépe Davidu Kučerovi se Saxem, působící v týmu Subaru WRT. Ten na druhého Tomáše Jungera z HSF, který prohání na tratích již tradičně Fiat Punto, disponoval pětivteřinovým náskokem. Z prvního místa na třetí se propadl Ondra Štolfa se Saxem z týmu RT--WRC--. Čtvrté místo patřilo Martinu Kysuckému startujícímu s Fordem Fiesta. Ten však už na prvního Kučeru nabral ztrátu čítající 38s. Daniel Brůder, asi nejmladší jezdec startovního pole, který opět startuje pod křídlem S.A.D.A.C. s vozem Renault Clio, obsadil páté místo. Za ním se pak seřadili Jirka Bayer, Marcel Svačina, Roman Přikryl, Tomáš Víta a desítku uzavřel Venca Dejmek.
Jak už bylo řečeno výše, nejrychlejší A8 řídil Pavel Steiner, avšak druhému Jakubovi Štěpánkovi z S.A.D.A.C., jedoucímu s Toyotou Celica, neodjel o mnoho. Se ztrátou 3,5s se dá očekávat, že Jakub bude na Pavla nepříjemně dorážet a snažit se využít každé chybičky, která by ho dostala do vedení skupiny. Vyrovnanými časy disponoval Aleš Kulhánek s Celinou. Ten jede pro stejný tým jako Štěpánek, a tak má S.A.D.A.C. v této skupině silnou oporu. Čtvrté místo patřilo Martinu Michalovi a za ním se seřadili Jarda Vaculík, Franta Valenta, Martin Bittner, Martin Vajdák, Aleš Hladík a David Pištulka.
RZ4, RZ5, RZ6, Servis
V druhé sekci první etapy se díky chybám Radek Mrnuštík propadl na čtvrté místo se ztrátou 2,5s na prvního Tomáše Rýdla, který těsně odolával tlaku ze strany Michala Němce na druhém místě. Třetí místo průběžného pořadí patřilo Pavlu Chrastinovi, ten se po RZ6 dostal před Mrnuštíka. Na pátém místě stále jel Ivan Šmidrkal, ale už se mu na paty lepil Tomáš Mikl, ztrácející na prvního 14s. V druhé sekci se zadařilo Martinu Kožíškovi, ten se probojoval do Top10 a sice na místo sedmé. Jak se dalo očekávat po první sekci, ve třídě A8 to hodně vřelo. Štěpánkovi se dařilo dotírat na Steinera, ten tlak neustál a po jezdecké chybě se odporoučel až na konec startovního pole. Štěpánek tak jel celkově na 8. místě. Deváté místo si držel Karel Kuncl a na desítce se usídlil Martin Brůder.
Ve skupině N4 se do vedení dostal Tomáš Kolečkář. Ten podstatně zrychlil a druhý Rob Cranne už na něj ztrácel 13s. Třetí Lukáš Valenta na Kolečkáře ztrácí 30s, ale hned za ním jsou časy již vyrovnanější a bojuje se zde o každou vteřinu. Martin Bíca si velice polepšil, když mu po druhé sekci patří čtvrté místo ve skupině. Marek David si pohoršil a klesl na místo páté. Šesté místo si držel Martin Bujáček s mírným náskokem na Aleše Nesvadbu, který se snažil udržet za zády Martina Šulana. Na deváté místo si polepšil Mojmír Lehocký a desítku uzavřel Honza Harazim.
V šestnáctistovkách se do vedení dostal Tomáš Junger, který měl na druhého Davida Kučeru výhodu 18s. Třetí Ondra Štolfa ztrácel na Jungera již 40s. Marcel Svačina ztratil 52s. Na pátém místě stále jedoucí Daniel Brůder už jel se ztrátou téměř dvou minut. Šesté místo průběžně patřilo Jirkovi Bayerovi, sedmý byl Martin Kysucký a dále Dejmek, Víta a Přikryl.
Štěpánek se po chybě Steinera ujal vedení a na další „á osmičku“, pilotující Kulhánkem má náskok 27s. Steiner se po nárazu do stromu a připsání SR času propadl na sedmé místo ve skupině. V podstatě se v pořadí nic neměnilo, každý si držel svou pozici a díky Steinerově chybě se jen posunuli o jedno místo výše. Na osmém místě pak tedy jel Aleš Hladík, devátý Aleš Pavelka a desátý Martin Vajdák.
RZ7, RZ8, RZ9, Servis
Jak se ukázalo, pořadí na špičce se často obměňovalo. Po RZ9 byl ve vedení Pavel Chrastina a za ním Tomáš Mikl, oba jedoucí za HSF. Radek Mrnuštík opět neudržel tempo v mezích bezpečnosti a na RZ7 vylétl ven z tratě, kam už nebyl schopen auto zpět dostat. Třetí místo tak připadlo Ivanu Šmidrkalovi. Na RZ9 si polepšil i favorit skupiny A8, když poskočil o jednu příčku výše, a to na čtvrté místo, odkud odstrčil Martina Kožíška s Fabií WRC z týmu Subaru. Na šestém místě sídlil Martin Brůder s třistasedmičkou a za ním se objevila další třistasedmička Martina Ptáčka z Edenu. Ten ze sedmého místa na osmé odsunul Jakuba Vaňka s Fabií. Deváté místo patřilo Karlu Kunclovi a na desátém byl Pepa Kudla.
RZ7 znamenala stop i pro Tomáše Kolečkáře, který pro technickou závadu v elektronice nedojel do cíle. Do vedení se tak vrátil Rob Cranne se slušným náskokem téměř 30s na Lukáše Valentu. Na RZ9 zastavila také Evo9 pilotovaná Martinem Bícou, který se do té chvíle držel na druhém místě. Díky tomu se na třetím místě objevil Marek David s N12, za ním pak další slovenská posádka Mojmír Lehocký těsně následovaný Honzou Harazimem z Carlsbadu. Na šestém místě figuroval Martin Bujáček s nevelkým náskokem na sedmého Martina Šulana. Na osmé místo se propadl Aleš Nesvadba. Devátý byl Jakub Jandák a desátý Lukáš Koller.
Ve skupině S1600 se do osmého místa nic nezměnilo. První místo patřilo stále Tomáši Jungerovi, za ním dojížděl David Kučera a třetí byl Ondra Štolfa. Marcel Svačina čtvrtý, pátý Dan Brůder, šestý Jirka Bayer, sedmý Martin Kysucký, osmý Venca Dejmek, na deváté místo poskočil Roman Přikryl a desáté místo patřilo Marcelu Řezníčkovi.
Nikým neohrožovaný Štěpánek si držel tempo a protloukal se mezi wéercéčkama, ve své třídě měl už solidní náskok. 1 minuta na druhého Aleše Kulhánka byla dostačující, a tak se mohl soustředit na boj s novější technikou v podání vozů specifikace WRC. Druhý byl tedy Aleš Kulhánek, který kočíruje Toyotu Celinu, třetí František Valenta s Deltou. Čtvrtý Vaculík ztrácel na Štěpánka už minuty 2. Martin Michal jedoucí na pátém místě měl ztrátu už 6:46 a šestý Hladík 9,5 minuty. Pak už s velkým odstupem jeli Aleš Pavelka, Martin Bittner, Pavel Steiner a desátý Martin Vajdák se ztrátou 32 minut.
RZ10, RZ11, RZ12, Servis
V poslední části první etapy se už moc neměnilo. Ve vedení byl i nadále Pavel Chrastina, který s druhým Miklem držel dubl pro HSF. Za nimi se držel Ivan Šmidrkal a čtvrtý opět Jakub Štěpánek. Na páté místo se posunul Martin Ptáček, který dokázal předjet Martina Brůdera a utvořit si na něj náskok 12s do druhé etapy. Karel Kuncl byl na sedmém místě s již výraznější ztrátou na Chrastinu. Na osmé místo se posunul Jakub Mleziva a za ním už první enkař Rob Cranne s Mitsubishi Lancer Evo9. Na desátém místě se objevil Petr Stejskal s Xsarou.
Ve vedení enek byl tedy Rob Cranne z SRT s Evo9, na druhém místě se pohyboval Lukáš Valenta a třetí Martin Šulan. Lehocký na čtvrtém místě se snažil bojovat se Šulanem, na pátého Nesvadbu disponoval slušným náskokem jedné minuty a tak se soustředil především na jezdce před sebou. Na šestém místě byl na konci etapy Lukáš Koller, sedmý Martin Kučera, jedoucí tentokrát se Subaru Impreza N12. Tento pilot, známý pod přezdívkou Hrouda, vstupoval do závodu s jediným cílem, porazit Michala Šenka. Po první etapě mohl být tedy spokojen, když osmý Šenk na něj ztrácel 12s. Deváté místo patřilo dalšímu harcovníkovi Honzovi Bittnerovi, manažerovi týmu Carlsbad, který za svými zády držel Martina Dorotku z S.A.D.A.C., oba jedoucí s vozem Mitsubishi Lancer Evo9.
Junger stále ve vedení skupiny S1600. Jeho náskok na Kučeru činil téměř 50s, do druhé etapy tak mohl vkročit klidněji. Druhý tedy David Kučera se Saxem. Třetí místo po chybě Štolfy připadlo Marcelu Svačinovi. Na čtvrté místo se posunul Jirka Bayer s Cliem a se stejným vozem stále na pátém místě dojel do cíle první etapy Daniel Brůder. S porouchanou převodovkou a se značnou ztrátou se do cíle dohrabal Ondra Štolfa na šestém místě. Přikryl Roman poskočil na místo sedmé. V závěsu za ním jeli Martin Kysucký a Zdeněk Květoň. Desítku uzavřel Marcel Řezníček, jedoucí za tým FIDO, s vozem stejným jako Květoň Renault Clio S1600.
Ve skupině A8 už do cíle bez problémů dojely pouze čtyři posádky. Jakub Štěpánek suverénně s náskokem 2 minuty na druhého Františka Valentu. Třetí Jaroslav Vaculík, který oproti zbytku startovního pole přece jen neztrácel ještě tolik. No a na čtvrtém místě se ztrátou téměř 15 minut Aleš Hladík. Ostatní posádky už musely využít SR a jejich ztráty už převyšovaly čtvrthodinové bariéry.
2. Etapa
RZ13, RZ14, RZ15, Servis
V první etapě počasí posádkám celkem přálo, jelo se na šotolině za prosluněného dne. V druhé etapě si však jezdci sluníčka moc neužili. Přes noc notně sprchlo a na jezdce tak po ránu čekaly rozbahněné rychlostní zkoušky se značně rozbitým povrchem. Bylo jasné, že druhá etapa bude dramatičtější než ta první.
Po prvních kilometrech druhé etapy se na špičce moc nezměnilo. Na prvním místě se stále větším náskokem jedoucí Pavel Chrastina si mohl jet v klidu a pohodě. Tomáš Mikl na druhém místě ztrácel na Chrastinu půl minuty a na další jezdce disponoval 30s náskokem. Mohl se tedy soustředit především na to, aby nikde zbytečně nechyboval. Na třetím místě se stále držel Ivan Šmidrkal, který se svojí starší Imprezou WRC 03 byl jediným, kdo s touto proslulou značkou dokázal jakžtakž držet krok s Fábiemi týmu HSF. Na čtvrtém místě se stále držel Jakub Štěpánek s Toyotou Celica. Pátý byl Ptáček, který ujel šestému Brůderovi. Jeho náskok nyní činil 42s. Na dalších místech se jelo už beze změny - Karel Kuncl, Jakub Mleziva, Rob Cranne (N4) a desítku uzavřel František Valenta s Deltou HF skupiny A8.
Cranne Rob byl opět nejrychlejší v úvodu druhé etapy, na druhého Lukáše Valentu najel už minutu dvacet. Měl tak celkem slušné šance na to, aby první místo uhájil až do cíle. Na třetím místě jel Martin Šulan, který závodí za Klatovský tým REVO společně se čtvrtým Lukášem Kollerem. Tomu se už ale přibližuje Martin Kučera, který se snaží poodjet co nejvíce Michalu Šenkovi. Ten se drží za ním s již 55s ztrátou. Na sedmém místě Aleš Nesvadba a pak Honza Bittner, Martin Dorotka a Lukáš Hanus.
První tři místa v S1600 beze změn. První Tomáš Junger, druhý David Kučera, třetí Marcel Svačina. Na čtvrté místo se znovu dostal Ondra Štolfa, který měl v závěru první etapy problémy s převodovkou. Posunul tak za svá záda Jirku Bayera a z pátého místa jedoucího Dana Brůdera, kterého ještě předstihl Zdeněk Květoň. Díky tomu se Brůder dostal až na sedmé místo za Květoně. Osmé místo opanoval Marcel Řezníček, který se postupně propracovává stále výš. Devátý Přikryl a desátý Dejmek.
RZ16, RZ17, RZ18, Servis
Bohužel už na RZ15 se musel se skvělým výsledkem rozloučit do té doby celkově třetí Ivan Šmidrkal. Ten na trati nezvládl řízení a poškodil vůz natolik, že nemohl pokračovat dále. První místo stále patřilo skvěle jedoucímu Chrastinovi. Ani Tomáš Mikl si nevedl zle, když se mu podařilo i drobet ukrojit z Pavlova náskoku. Nic zásadního to však neznamenalo, pořadí se neměnilo. Po chybě Šmidrkala se dostal na bednu Jakub Štěpánek, který v závodě ukazuje, že i starší technika může silně promlouvat do pořadí. 37s za ním však letí Ptáček, který podle několika očitých svědků prohání diváky uvnitř zatáček. Martin Brůder se posunul na páté místo a má vcelku slušný náskok na týmového kolegu Jakuba Mlezivu. Ten má ale co dělat, aby za zády udržel Roba Craneho s produkčním vozem, jenž na něj ztrácí necelou vteřinu. Na osmém místě je pak další vůz ze skupiny A8, a sice Lancia Delta HF Františka Valenty. Na deváté místo se opět dotáhl Petr Stejskal s Citroenem Xsarou. Tento pilot, jedoucí v týmu RetroMedia, má sice starou specifikaci Xsary, nicméně i tak dokáže potrápit jezdce se značně novější technikou. Desítku uzavřel Lukáš Valenta s Evo9.
Ve třídě produkčních vozů se moc nezměnilo. Rob Cranne, vedoucí jezdec skupiny, najel na druhého Valentu další vteřiny a s náskokem téměř dvou minut může jet do cíle již s chladnou hlavou. Lukáš Valenta, druhý v pořadí, má za sebou Martina Šulana. Ten však ztrácí poměrně dost a tak nemusí vyloženě riskovat. Čtvrtý Lukáš Koller a pak taťka Hrouda s Alešem Nesvadbou. Na sedmé místo se posunul Honza Bittner, který odsunul Michala Šenka. Ten začal chybovat a na svého hlavního soupeře Martina Kučeru už ztratil 2 minuty. Deváté místo obhajoval Martin Dorotka a desítku uzavřel Honza Harazim.
Na RZ18 opět chyboval Ondra Štolfa a chybě se nevyhnul ani Roman Přikryl. Vedoucí trojice zůstala nezměněna. První Junger, za ním Kučera a Svačina. Po Štolfově chybě se na čtvrté místo posunul Jirka Bayer a o místo si polepšil i Zdeněk Květoň a Marcel Řezníček. Na sedmé místo se propadl Štolfa. Daniel Brůder už nedokázal na promáčeném povrchu držet tempo z první etapy a propadl se o další místo. Na devátém místě Venca Dejmek a desátý Jirka Haze.
Ve skupině A8 už pokračovalo pouze deset vozů, z toho čtyři bez SR. V této skupině už se proto v podstatě nemuselo závodit. Šlo už jen o to, dojet až do cíle. První Jakub Štěpánek však velice úspěšně bojoval v TOP10 společně s druhým v pořadí Frantou Valentou. Třetí ve skupině byl Jaroslav Vaculík, čtvrtý už s SR časem Aleš Kulhánek, pátý Aleš Hladík. Dále pak Martin Bittner, Martin Michal, Aleš Pavelka, Pavel Steiner a Pavel Němeček.
RZ19, RZ20, RZ21, Servis
Ve vedení stále Chrastina. Ovšem druhé místo byl nucen přepustit Tomáš Mikl Jakubovi Štěpánkovi. Mikl nemohl najít ten správný rytmus a na Štěpánka ztrácel 3s. Na čtvrté místo se dostal Martin Brůder po penalizování Martina Ptáčka za zkracování tratě. Z šestého místa na osmé klesl Jakub Mleziva, který na RZ21 upravil lak na své Fabii. Na šesté místo se tak posunul Franta Valenta (A8) a 4s za ním je Rob Cranne (N4). Devátý Lukáš Valenta (N4) a desátý Petr Stejskal.
Po jednadvaceti rychlostních zkouškách se v první desítce ve skupině N4 neobjevilo žádné nové jméno. Pořadí se téměř neměnilo. Cranne, Valenta a Šulan stále v první trojce. Čtvrtý Koller se ztrátou 3,5 minuty na Cranneho. Pátý Martin Kučera před Bittnerem, na sedmém místě Martin Dorotka, osmý Michal Šenk a pak už jen Aleš Nesvadba a Honza Harazim.
Žádné výrazné změny se nekonaly ani ve skupině S1600. Junger, Kučera, Svačina. Na čtvrté místo poskočil Zdeněk Květoň, který z něj odsunul Jirku Bayera na místo páté. Šesté místo si držel Marcel Řezníček. Díky klesání Štolfy se na sedmé místo posunul Dan Brůder, na osmé Venca Dejmek a deváté obsadil Jirka Haze. Na desátém místě figuroval Ondra Štolfa.
Beze změn pořadí ve skupině A8. Štěpánek, Valenta, Vaculík, Kulhánek, Hladík, Bittner, Pavelka, Steiner, Michal a Němeček.
RZ22, RZ23, RZ24, Cíl
Na RZ23 havaroval Tomáš Mikl, který po nárazu do stromu v závodě nepokračoval a byl mu přiřazen SR čas. Montek Rally, úvodní podnik nového poháru Team Rally, tak vyhrál zcela zaslouženě Pavel Chrastina s vozem Škoda Fabia WRC 05 jedoucí za tým HSF. Druhým místem velice příjemně překvapil Jakub Štěpánek, který s vozem Toyota Celica předváděl opravdu krásný závod. Třetí nakonec dokončil Martin Brůder s vozem Peugeot 307 WRC. Brůder i Štěpánek jedou v týmu S.A.D.A.C.. Nakonec tedy na bramborovém čtvrtém místě dojel Martin Ptáček, který v závěru chyboval. Páté místo obsadil František Valenta z týmu Carlsbad, startující stejně jako Štěpánek ve skupině A8. Šesté místo Rob Cranne s nejrychlejším „mišákem“, jedoucí v týmu SRT. Sedmé místo obsadil Jakub Mleziva se Škodou Fábia WRC 06 z týmu S.A.D.A.C.. Osmé místo Lukáš Valenta s další Evo9 týmu ZM. Deváté místo Petr Stejskal s Citroenem Xsarou týmu RetroMedia. Desáté místo nakonec patřilo Tomu Jungerovi s Fiatem Punto S1600 týmu HSF.
Skupinu N4 vyhrál slovák Rob Cranne s Evo9, stříbro vybojoval Lukáš Valenta se stejným vozem. Po diskvalifikaci posádek REVO týmu, jejichž vozy neprošly technickou přejímkou, se na třetí místo dostal Martin Kučera se Subaru Impreza N12. Pro něj, jako harcovníka ve skupině WRC, to byl jistě velice neočekávaný výsledek. Michal Šenk s Evo9, pořádajícího týmu Montek, ke konci ještě zabral. Na poslední RZ porazil svého soka o 3s. Na to, aby se dostal před Hroudu, to ale nestačilo. Čtvrté místo ale taky není špatné. Páté místo vybojoval Martin Dorotka z týmu S.A.D.A.C., kterého ještě na poslední RZ předjel Michal Šenk. Šesté místo obsadil Honza Bittner, manažer týmu Carlsbad. Martin Bujáček se nakonec ještě stihl dostat do top deset ve skupině a díky diskvalifikaci Šulana a Kollera se dostal až na sedmé místo. Osmé místo patřilo Janu Harazimovi z Carlsbadu, devátý David Šenk z Monteku a desátý Míra Kryštýn z KCM. Všichni jedoucí s vozem Mitsubishi Lancer Evo9.
Ve skupině S1600 nebylo žádným překvapením, že zvítězil Tomáš Junger s Fiatem Punto týmu HSF. Stříbro patřilo Davidovi Kučerovi se Saxem týmu Subaru. Bronz si vyjel Marcel Svačina s Fiatem Punto týmu HSF. Čtvrté místo obsadil Zdeněk Květoň z týmu ZM, který udržel náskok před Jirkou Bayerem z S.A.D.A.C.. Šesté místo Marcel Řezníček z FIDO Rally Teamu. Nakonec sedmé místo pro Daniela Brůdera také z S.A.D.A.C.. Všichni s vozy Renault Clio S1600. Osmé místo vybojoval Václav Dejmek s Citroenem Saxo týmu RT--WRC--. Deváté místo patřilo Jiřímu Haze, který startoval s Fordem Fiestou týmu KCM. Desátý nakonec dojel Petr Kořínek s Peugeotem 206 týmu RetroMedia.
Skupinu A8, jak již bylo psáno, vyhrál Jakub Štěpánek s Celicou týmu S.A.D.A.C.. Stříbrný dojel František Valenta s Lancií Deltou HF týmu Carlsbad a bronz vybojoval Jaroslav Vaculík s Toyotou Celica týmu HSF. Čtvrtý dokončil soutěž Aleš Kulhánek z S.A.D.A.C.. Páté místo Aleš Hladík z týmu Montek, obě posádky s vozem Toyota Celica. Desítku doplnili následující jezdci, kteří se v závodě však moc nesvezli - Martin Bittner, Aleš Pavelka, Pavel Steiner, Martin Michal a Pavel Němeček.
Václav Dejmek
lu.cifer